Auto's

Roest is de schrik van elke bezitter van een klassieke auto.

Als roestbeschermingsmiddel voor holle ruimten in auto’s hebben wasachtige middelen zich inmiddels bewezen. Bij nieuwe auto’s worden de holle ruimten van de carrosserie, de binnenzijden van de deuren, motorkap en kofferdeksel tijdens de productie computergestuurd met verhitte, vloeibare was behandeld. Bij klassieke auto’s is dat meestal niet het geval geweest. Daarom moeten deze onderdelen bij klassieke auto’s alsnog behandeld worden om de levensduur van de auto te verlengen.

 

 

Behandeling van holle ruimten

          FLUID FILM Liquid A en FLUID FILM NAS met drukluchtpistool
         
FLUID FILM AS-R, spuitbus met holleruimtenslang
          FLUID FILM Liquid AR, met drukluchtpistool (eerst vewarmen op 45°C )

Behandeling van gemakkelijk bereikbare oppervlakken


        
FLUID FILM Liquid A,FLUID FILM Liquid AR, FLUID FILM AS-R
         of FLUID FILM Gel BN

Bewegende delen en elektrische contacten

        FLUID FILM AS-R

Bodemplaat en wielkasten
        
PERMA FILM met voorbehandeling door FLUID FILM van roestplekken
         en gelaste of geschroefde
overgangen

____________________________________________________________________________________

Gebruik FLUID FILM voor bescherming tegen schadelijke invloeden van buitenaf, voor het soepel houden van metaalverbindingen tot en met het langdurig behoud van het voertuig.

Door het hoofdbestanddeel, lanoline, beschermt FLUID FILM in tegenstelling tot andere, vluchtige middelen langdurig tegen invloeden van buitenaf (regenwater, zout water, strooizout, modder, etc.).

Voor bescherming tegen winterse invloeden, kleine mechanische beschadigingen, voor het bewaren van reserveonderdelen en het beschermen van schroefverbindingen is FLUID FILM het perfecte middel.

____________________________________________________________________________________

Gebruik FLUID FILM voor het behoud van holle ruimten.

 

De bescherming en het behoud van het materiaal van holle ruimten is niet alleen bij oldtimers van belang. Reeds na enige jaren scheuren de oorspronkelijk aangebrachte beschermlagen en worden ze poreus, waardoor vocht en zuurstof tot op het metaal doordringen waardoor corrosie ontstaat.

 

De behandeling van de oppervlakken in holle ruimten is vaak moeilijk. Het verwijderen van oude beschermlagen en roest is ingewikkeld. Bij het aanwenden van andere roestbeschermingsmiddelen is een nabehandeling noodzakelijk en uitharding van de beschermlagen is een kwestie van tijd.

FLUID FILM zou de verharde oude beschermlagen weer reactiveren, kruipt in aanwezige scheurtjes, verdringt vocht en stopt roest.

 

FLUID FILM kan als kruipolie overal langdurig bescherming bieden zonder uitgebreide voorbehandeling.

____________________________________________________________________________________

 

Gebruik PERMA FILM voor een steenslag vaste laag aan de onderkant van de bodemplaat en in de wielkasten.

 

PERMA FILM droogt wel op maar niet uit. Als de beschermlaag is opgedroogd, heeft er zich een watervaste, vuil- en steenslagvaste laag gevormd die binnenin licht flexibel is.

 

PERMA FILM scheurt niet en krimpt niet tijdens het drogen.

 

PERMA FILM kan op een reeds met FLUID FILM voorbehandeld oppervlak worden toegepast.

____________________________________________________________________________________

 

De laatste tijd worden er regelmatig vraagtekens geplaatst bij de werking die roestbeschermings-middelen hebben op pakkingen en isolatierubbers. Uit onderzoek is gebleken dat deze middelen soms de pakkingen en isolatierubbers kunnen aantasten, maar dat dit vooral het geval is bij natuurlijk rubber, polyuretaan- en nitrielrubber. Om schade aan deze onderdelen te voorkomen, kunnen ze bij het aanbrengen van roestbeschermingsmiddelen best afgeplakt worden.